OMWINGS Digitális Ügynökség Google Partners Online marketing Wings, logó

Hideg van, hőségriadó? Nincs kifogás!

      

Motiváció

A nagy hőségben/hidegben az emberek egy része visszavonul a lakásába, majd bágyadtan semmittevéssel tölti el a szabadidejét. Persze az igazi vállalkozó szellem az kivétel. Amennyiben a nagy melegben/hidegben plusz munkáról van szó, előjönnek az alábbi kifogások:

  • fáradt vagyok,
  • nagyon meleg/hideg van,
  • nem érzem jól magam,
  • túl gyenge vagyok,
  • fáj a fejem,
  • napszúrást kaptam,
  • nem vagyok motivált,
  • majd holnap megcsinálom,
  • nekem is jár a pihenés,
  • nem akarok dolgozni,
  • és még sorolhatnánk.

Te is szereted alkalmazni a kifogásokat, vagy inkább az év vállalkozója díjra hajtasz?


Dolgozz többet!

Egy nap 24 órából áll, akkor ha 6 órát alszol, akkor marad még 18 órád az életre.

Arnold Schwarzenegger

Vagyis míg te elfecsérled az idődet a számtalan kifogásaidra hivatkozva, addig mások kőkeményen dolgoznak és beelőznek. Egy vérbeli vállalkozó nem lazsálhat még az uborkaszezonban sem.


Pang a biznisz?

  • Gondolkozz előre, találj ki újabb szolgáltatást/terméket és/vagy fejleszd a meglévőket.
  • Ismerd meg jobban az ügyfeleidet.
  • Tanulj a konkurenciáidtól.
  • Építsd a kapcsolatai tőkédet.
  • Járj nyitott szemmel.
  • Használd ki a hőségriadót -> szólítsd meg a jelenlegi és/vagy leendő ügyfeleidet -> állíts össze akciós csomagot, amely csak a hőségriadó napjain váltható be -> adj kisebb strand/frissítő ajándékot minden megrendeléshez stb.

Ismered az Arnold Schwarzenegger sztorit?

A lenti videóban Arnold Schwarzenegger bemutatja, miként építette fel az élet hat szabályát. Vékony srácként mindenki bolondnak nézte, amikor közölte, hogy márpedig ő egyszer Mr. Olympia lesz. Mindegy, hogy hétköznap, vagy hétvége volt, esett vagy fújt, ki mit mondott neki, ő ment harcolt és felküzdötte magát a semmiből. Pedig abban az időben, Ausztriában a testépítés annyira gyerekcipőben járt, hogy amerikai bodys magazinokból tanultak, és minden technikát, gépet, étrendet maguk fejlesztettek ki.

Mi a Tanulság? Ha nem tudod, hogy pontosan milyen szolgáltatásra van igény, akkor indulj el több úton, ismerd meg a leendő ügyfeleket, kérdezz tőlük, mérd fel a lehetőségeket, készíts alap terméket vagy demót, dobd be a csalit, építs rá marketinget, tesztelj és analizálj, végül megszületik a végtermék.

Ahogy a testépítésre szokták mondani, úgy mi is ugyanezt mondjuk egy webáruház fejlesztésre, miszerint olyanok, mint egy kertes ház, sosincs készen. A vállalkozás is ilyen, hiszen bármibe is fogsz bele, ha nem haladsz a korral, a technológiával, ha nem fejleszted folyamatosan magadat és a vállalkozásodat, akkor lemaradsz, és mások aratják le a babérokat.

Akármilyen utat jársz be, ügyelj mindig a visszaadásra, amely Arnold 6. szabálya és egyben szerintünk a legfontosabb is. Ne felejtsd el azokat az embereket, akik segítettek neked közvetlenül, vagy közvetett módon eljutni a sikeredig. Ez nem a pénzről szól, hanem a háláról, barátságról, önzetlenségről, amelyet kevesen nyújtanak. Ne engedd el az ügyfeleid kezét attól, hogy egy értékesítés vagy szolgáltatás lezárult. Mindig kövesd nyomon őket, biztosítsd őket arról, hogy bármikor is fordulnak hozzád, te ugyanolyan nívós segítségben részesíted őket, mint a kezdetekben.


Ne keress kifogásokat, a lehetetlen nem létezik!

A Nike reklámkampánya megfelelően illusztrálja, hogy nem kellenek a kifogások, bárki elérheti a célkitűzését, ha elég motivált és kitartó. Ne másokat hibáztass a saját sikertelenségedért. Legyél erős, és ha képes vagy legyőzni a saját és a mások által épített gátakat, akkor fogod megtapasztalni igazán, hogy mire is vagy képes.

Addig, amíg nem hiszel magadban, nem lesz saját életed.

Rocky Balboa című film

Mi is garázsban indultunk, jobban mondva egy bérelt panál lakásból. Voltak olyan nem vállalkozó ismerőseink, akik úgy vélték, hogy nekünk nagyon könnyű, mert egész nap csak otthon ülünk a számítógép előtt, a pénz pedig jön magától, és csak ők tudják milyen az igazi munka. Na, ők azok az emberek, akiket első körben ki kell szelektálnod a köreidből.

Amikor félsz, húzd ki a kardodat. Ragadd meg és kaszabolj le mindent, ami gátol. Le a megbánással és a félelmekkel, mindennel, ami a múlthoz köt, vagy a jövőhöz.

A békés harcos útja című film

Építs saját kört, aki elfogad, értékeli a munkádat, pozitív hatással van rád, esetleg a segítségedre is lehet. A kifogásokat hagyd meg az átlagos embereknek, mert te többre vagy hivatott.


De mi van akkor, ha nem sikerül?

Felmerül a kérdés, hogy mi van akkor, ha a szellemi, pénzügyi és idő befektetésed nem hozza a várva várt sikert? Ne legyél pesszimista, gondolkozz reálisan, céltudatosan és elszántan. Ha 100%-ban mindent beleadsz és mégsem sikerül, akkor sincs gond, hozz létre új fő vagy alkategóriát és kezd újra, ez a gerillamarketing egyik ismérve is.

No Pain, No Gain!

Fájdalom nélkül nincs eredmény

Aki soha nem bukik el, az nem is nyerhet, vagyis el kell fogadnod a kudarcokat. Tudni kell felállni és tovább harcolni. Legyél egy a sok közül, aki elmondhatja az unokáinak, hogy te igenis megvalósítottad az álmaidat, még ha esetleg nem is sikerült mindegyik. Viszont mindent megtettél a cél érdekében, ezért nincs okod a panaszra.


Konklúzió

Ne foglalkozz vele, hogy ki mit mond, hogy milyen idő van kint, hogy mások nyaralnak, strandon vannak, vagy hogy ez idáig min mentél keresztül.

Ne higgy annak, aki azt mondja, nem vagy rá képes! Ha van egy álmod, ne mondj le róla! Ha valaki nem tud valamit, azt szeretné, ha te sem tudnád. Ha akarsz valamit, tegyél érte!

A boldogság nyomában című film

Jegyezd meg, kizárólag te magad vagy a sikered kulcsa. Ne másoktól várd a megoldást, hanem tegyél érte. Lépj túl a kudarcokon, harcolj, döntsd le a korlátokat, tanulj, fektess be a jövődbe, és ha elég kitartó vagy, el fogod érni az álmaidat.

Értékelés: 4.7/5 - Felhasználó: 15


Ha tetszett a cikk, kérjük, oszd meg

  Tréning

 

  Online marketing
BlOGÉRTESÍTŐ

Kérd itt a blogértesítőnket, hogy azonnal kézhez kapd a legfrissebb cikkünket, információkat.

A „Feliratkozom” gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségedre online marketing témájú blogértesítőket küldjünk a cikkeinkről. A későbbiekben bármikor egy kattintással leiratkozhatsz a levelünk láblécében található linkre kattintva. Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-70384/2013.

  Online marketing blog
KERESŐ

Keress a cikkeink között
  Online marketing blog
ARCHÍVUM

Összes cikkünk egy oldalon