OMWINGS Digitális Ügynökség Google Partners Online marketing Wings, logó

2018-as online marketing trendek

      

2018-as online marketing trendek

A felhasználók gondolkodása folyamatosan változik, ahogy az igényük is, ezzel együtt pedig az internetes szokásaik. Ezzel párhuzamosan az egyes online marketing trendek emelkedése és csökkenése is évről-évről hullámzik. Vannak olyan meghatározó irányok, melyeket eddig is (kellett volna) és ezután is követni kell, ilyen pl. a tartalommarketing. Most összeírtunk nyolc 2018-as online marketing trendet, hogy lásd az irányokat. Akik eddig is követték az online marketing világát, azoknak nem mondunk újat. Viszont olyan alap dolgot sem írtunk bele, hogy készíts „csalit” és gyűjts feliratkozókat.


1. Tartalommarketing

„Content is king” - „A tartalom a király”, csapból is már ez folyik vagy öt éve. Van, aki még mindig nem szállt fel a vonatra, továbbra sem vezet blogot, vagy gyárt tartalmat. Pedig ezzel két legyet ütünk egy csapásra, hisz egyrészt szakértői státuszt növelünk, másrészt a Google szemében a belső keresőoptimalizálást segítjük. A Google továbbra is az értékes, és min. 4.000 karakteres szöveget tekinti relevánsnak.

1.1 Videómarketing

A Facebook is egyre jobban a videó fogyasztás irányába tereli a felhasználókat, emellett már evidens, hogy a YouTube a második legnagyobb kereső a Google után. A vásárlók közel fele a videókban tájékozódik a vásárlás előtt. A mai okostelefonok világában olyan minőségi tartalmakat lehet gyártani némi utánajárással és tanulással, ami a legtöbb esetben kielégíti a felhasználók igényeit.

1.2 Podcasting

Újkeletű fogalomnak tűnhet, pedig már régóta ismert. Hogy lefordítsam, letölthető audió tartalom, ami egyben lehet online rádió is. A szakmai podcast-ok egyre nagyobb teret nyernek, ugyanis csak egy okoseszköz kell hozzá, így bárhol meghallgathatjuk. Lehet egyszemélyes, vagy több szakértő együttes munkája.

1.3 Szinopszis

Ha összegezni szeretnénk a tartalommarketinget, akkor azt mondanánk, hogy legyél jelen minden formában, mert nem tudhatod, hogy ki miként fogja majd elfogyasztani (pl. autóban audió fájlként hallgatva, tableten videóként nézve, vagy munkahelyen olvasva). Ez azt jelenti, hogy csinálj videóblogot (YouTube, Facebook), azt írd le szöveges formában a blogodba, hangfájlként (mp3) pedig töltsd fel egy audio streaming oldalra pl: SoundCloud-ra. Ezekkel videó, szöveg és hang formájában is bárkinek és bárhol elérhetővé válik. Igen, nagy munka, de meg kell értened a célközönségedet, hogy miként érheted el, csak utána válogathatsz a kommunikációs csatornákban.


2. Influenszerek

Az első pontban említett tartalommarketing alap stratégia volt eddig is, de ez mostanra azt eredményezte, hogy egyes online piacok telítetté váltak. Továbbra is az a cél, hogy a cég megnövelje láthatóságát, kihasználva az online közönséget, illetve a jó hírnevet megalapozó stratégiai influenszereket. Ezek az influenszer hálózatok csökkenthetik a cégeknek a gyártandó tartalom mennyiségét, miközben meghatározó online láthatósághoz vezethetnek. Példaként Kasza Tibi, vagy Dukai Regina neve ismerős lehet, akik a közösségi médiát (főként Facebook, Instagram) meghatározóan használják és építik személyes brandjüket, mely által nagy tömeget képesek megmozdítani. De említsünk egyet a YouTube világából is, Szirmai Gergely vloggert, a Hollywood Hírügynökség csatornát, aki röviden összefoglalva filmeket elemez ki a saját szemszögéből.


3. Facebook

Már lehet hallottak róla, 2018. január elején bejelentette a Facebook, hogy visszatér az eredeti elveihez. Vagyis a felhasználó az idővonalán csak értékes tartalmakat kapjon, a céges oldalakat ezzel háttérbe szorítva. Eddig sem lehetett megúszni, hogy csak organikus posztokra alapozzunk, mert hirdetés nélkül nem lehet teljes értékűen kommunikálni (gondolom ez egyértelmű volt eddig is). A változás azt eredményezi, hogy a tartalomnak és a kommunikációnak még erősebbnek kell lennie, hogy a felhasználók ne csak lájkban és megosztásban értékeljenek egy posztot, de minél többen hozzá is szóljanak. Aki eddig nem tartotta a kapcsolat a felhasználóival, annak ezután kötelező lesz, mert ez lesz a legfontosabb aspektus az új algoritmusban, azaz a kétirányú értékes kommunikáció. Ellenkezőleg nem fogunk tudni a felhasználó idővonalára bekerülni.


4. Perszonalizáció

Az egyre nagyobb reklámzajban a személyre szabott hirdetések és szövegek kiemelt fontossággal bírnak a továbbiakban is. Fel kell ismerned, hogy másként szólítjuk meg a különböző generációkat, ellenkezőleg csak szóród a pénzt. Ezen felül szegmentálni kell a legszűkebb körre, amit csak létre tudunk hozni. Egy ilyen példa, ha meg szeretnénk szólítani a családos férfiakat, akik 30-50 év közöttiek, adott (több) érdeklődési körük van, internetezési szokásaik megismerése, amit milyen eszközzel tesznek meg, mikor és hol.


5. Mikroszegmentáció

Zsáknyi pénzt el lehetne költeni a Facebook, Google AdWords hirdetésekre, ámde kevés olyan cég van aki megteheti, hogy pl. a webshopjában levő 20.000 termék mindegyikét marketingezze. Evégett egy vásárlói réteget érdemes megcélozni, ami majd behúzza a többit. Adott termékkategóriák, húzó termékek kiválasztása, amely átível összefüggve a perszonalizációval is.


6. Weboldali gyorsaság

Már nem az a kérdés, hogy az interneten szinte mindenhez hozzáférhet-e a felhasználó, hanem az hogy milyen gyorsan. A 2017-es Google felmérések is azt mutatták, hogy a felhasználók többre értékelik (első pontként), ha egy weboldalon gyorsan tudjanak navigálni, mint azt, hogy milyen (releváns) tartalom van mögötte. Itt megemlíthetjük a Google AMP frissnek mondható keretrendszerét is, amely egyszerű és egyben gyors, mobilos, különálló weboldali fejlesztést tesz lehetővé. Nem tudni, hogy ez egy hosszú távú megoldás lehet-e az új trendekhez képest, de a bizonyos, hogy foglalkozni kell a témával. Ráadásul a keresőoptimalizási faktorok közé is beleszámít a weboldal gyorsasága.


7. Mikro pillanatok

A Google hozta be ezt a fogalmat, miszerint a felhasználó menet közben használja a mobilkészülékükét, ha tanulni szeretne, ha információ gyűjt, ha menni akar valahová, ha meg akar tenni valamit, ha vásárolni szeretne. 2018-ban az a cél, hogy megpróbáljuk megtanulni, megérteni és kihasználni ezeket a mikro pillanatokat. Ehhez mélyebb demográfiai kutatásra és mobilitást igénylő stratégiára lesz szükségünk.


8. Big Data

A „nagy adatok” már évek óta az online marketing trendek szerves része, amely eddig leginkább a nagyvállalatokra korlátozódott. Világszinten több mint 6 millió programozó dolgozik nagy adatprojekteken és növekvő hozzáférhetőségeken, ami a gépi tanulásnak, mesterséges intelligenciának köszönhetően egyre inkább elérhetővé válnak a kis- és középvállalatok számára is. Emellett természetesen a „mérni, mérni és mérni” szlogen továbbra sem változott, hiszen ingyenesen (pl. Google Analytics) tudjuk monitorozni, sőt élőben is a látogatóinkat, amely által mindent megtudhatunk róluk. Folyamatosan analizálni kell továbbra is a kampányokat, hogy minél pontosabban megismerjük a célcsoportunkat, leképezve mellette forint pontosan a ROI-t (megtérülést).


+1 Az okoseszközök jövője

Az okos termékek összekapcsolása (okos óra, intelligens otthon stb.) fogja jelenti nem csak a digitális világ, inkább a technológiai forradalom robbanásszerű változását. Még több adat áll majd rendelkezésünkre, hiszen átfogóan megismerhető lesz egy offline felhasználói szokás. Maga a cég, így már közvetlen kapcsolatba kerülhet a felhasználóval. Az más kérdés, hogy ez számos adatvédelmi kérdést felvet és miként lesznek kezelve. Az USA-ban már korlátlan az adatgyűjtés, ami azt jelenti, hogy ott az sem lesz titok, milyen színű az alsógatyánk.

Értékelés: 5.0/5 - Felhasználó: 41


Ha tetszett a cikk, kérjük, oszd meg

  Online marketingGoogle AnalyticsGoogle AdWordsWebszövegírásGoogle keresőoptimalizálásKözösségi média marketingYouTube videómarketing



Hallgasd meg!

 

  Online marketing
BlOGÉRTESÍTŐ

Kérd itt a blogértesítőnket, hogy azonnal kézhez kapd a legfrissebb cikkünket, információkat.

  A „Feliratkozom” gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségedre online marketing témájú blogértesítőket küldjünk a cikkeinkről. Kijelented, hogy az Adatvédelmi tájékoztató és ÁSZF oldalon foglaltakat elolvastad és elfogadtad.

  Online marketing blog
KERESŐ

Keress a cikkeink között
  Online marketing blog
ARCHÍVUM

Összes cikkünk egy oldalon